onsdag 8. april 2020

Jordbær, løk og ny pallekarm

Idag ble den store grave- og plantedagen. Godt og småvarmt vær i sola (kaldt i skyggen, men hvem er der) gjorde at jeg kjøpte meg ny pallekarm på Hageland - 120. Nå skal det blir flere jordbær! Kjøpte meg også setteløk, både gul og rød, så det ble en effektiv idag i hagen!

 
  De blå Perleblomstene som jeg vant i hagelaget holder ennå stand i grusbedet foran huset. Alltid kjekt når de blomstrer tidlig på året.



 Så jeg husker hva som er hvor... Gul løk i de svarte pottene. I den hvite skal jeg ha en blomst av et slag, men har ikke kommet så langt.



Ikke så vanskelig å se forskjell på Corona- og Delizz-jordbær. Førstnevnte vokser mye høyere over bakken (ihvertfall foreløpig) og ser ut for å ha kommet en god del lengre enn Delizz. I borterste pallekarm har jeg plantet rødløk. Lillebedet ved store steinen venter på sukkererter, for der er det netting som de kan festes til. Note to self: legge sukkererter i vann for utplanting!



Dette ser ut som en video, men er det ikke. Glemte å ta bilde av selve pallekarmen etter alt arbeidet. Denne gang kom jeg så langt at jeg husket å legge svart duk i bunn for å forhindre ugress. Klapp-på-skulder, man lærer så lenge osv. Pallekarmen har fått sjefsplassen når det gjelder sol og i le for vind. Beste plassen, så nå blir det en søt sommer.



Og påskeliljene blomstrer - nydelig :-)



Og tomatene? Begynner å nærme seg 5 cm :-)  Chili er noe mindre, men kommer seg godt!



.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar