lørdag 2. mai 2020

Luking må til...

Idag ble det skikkelig jobb-i-hagen-søndag. Været var nydelig, så antrekket t-skjorte og hagebukse kom på. Herlig! Jeg ble skikkelig motivert, og fikk ryddet godt opp i bedet foran huset. Null ugress å spore, og nå har det virkelig begynt å blomstre!



De rosa putene langs garasjeveggen er de første putene som begynner å blomstre. Står fint i le hele dagen, og får masse sol (og vanning og gjødsel(! i år for første gang)).




Den lilla, lave rhodo'en trives ikke så godt i år? Jeg tror kanskje vi har glemt å gjødsle denne... Den må få mye mer stell!



De rosa rhodo-buskene derimot, ser ut for å få en flott vår! Det er masse knopper på alle fire buskene, og har nettopp begynt å blomstre såvidt. Dette blir et flott syn om litt.



Kjenner ikke navnet på denne busken, men har et par av dem spredt hist og her i hagen. De nye skuddene er røde, men blir grønne etterhvert. Et fint innslag i alt det ellers grønne.



Jeg fikk klippet de tre grønne buskene (i bakkant) nå idag. De holdt på å ta over hele rhodo-bedet foran på plenen. Disse rhodo'ene vil se jeg direkte fra det nye drivhuset, så denne litt forsømte delen av hagen må jeg virkelig rufse opp i. Når drivhuset kommer vil plenen bli brukt igjen. Det blir den ikke nå, dessverre. Men - ikke så galt... :-)



Og idag fikk jeg besøk av denne så aldeles nydelige sommerfuglen, en Dagpåfugløye. Har faktisk aldri sett/registrert den tidligere, selv om den visstnok skal være temmelig vanlig på vestlandet. Så den definitivt ikke da vi bodde på Tau, det ville jeg ha husket. Fantastisk fin, og så var jeg så heldig å ha mobiltelefonen for hånden da jeg lukte i bedet foran. Lykke!

Og idag grillet vi igjen! DET må noteres - tommelopp for deilig middag og pause på terrassen.



Og før sola gikk ned ble det en halvtime i det grønne, Ian fikk nemlig testet malen til det nye skytebordet han planlegger å lage. Her er vi på skytebanen på Forsand - alene sammen med fuglene. Flott plass!


.


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar