mandag 1. mai 2017

Nytt hus - nye muligheter

Etter å ha startet denne bloggen 1.juni så fant jeg ut at jeg ville legge inn noen bilder fra utgangspunktet, hvordan hagen så ut FØR jeg lot egne brune fingre slippe til. Nå har det skjedd litt mellom da vi kjøpte huset, og da vi faktisk overtok, men likevel kjekt å ha noen bilder å se tilbake på.


Oversiktsbilde av tomta tatt i mars 2017. Dette er bildene fra finn.no. Ikke mye som blomstrer ennå. Den store terrassen skal jeg på sikt bruke til å dyrke urter på, tenker jeg. Ellers må jeg nesten se hva som dukker opp hvor. Jeg har ingen peiling på hva som er plantet, når det vil blomstre eller hvordan det hele vil ta seg ut når våren kommer. Spennende!



Bedet foran huset og langs garasjen. Jordtypen ser veldig sandrik ut, og busker og trær er klippet helt ned. Selger brukte en gartner til å anlegge hagen. Den er temmelig på geledd og stilisert... Vi får nå se om den får fortsette å være sånn i årene fremover.



Jeg var veldig spent på hvilken farge disse rhododendronbuskene kom til å bli. Nå i ettertid har jeg sett at de ble aldeles nydelige, og de er de som er brukt i headeren på denne bloggen.



Den lille plenflekken foran huset er så liten at jeg tror ikke den får seg en automatisk gressklipper engang. I gamle huset har vi 2,2 mål utmark/hage som vi klipper med traktorklipper. Den kommer ikke med på flyttelasset :-) Igjen - busker og trær av ukjent opprinnelse...

Gøy å ha dokumentert hagen helt fra starten av, og det skal bli spennende og se hvordan den kommer til å oppføre seg gjennom hagesesongen...


Bloggurat-link

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar