onsdag 12. juli 2017

Planen var en urtehage...

... men enn sålenge må jeg nøye meg med å plante noen få urter inne. Syndefloden på vestlandet gir seg ikke, så denne løsningen fra IKEA ble resultatet. Når sant skal sies så kommer jeg til å fortsette med denne praktiske potten - urter direkte for hånden!





Den hengende potten er konstruert slik at det kan henges flere under hverandre "etasjevis". Jeg har skråtak ned over kjøkkenbenken min, og for å få utnyttet selve benkeplaten også så får jeg bare plass til én. Velg dine urter med omhu... Man kan vanne direkte ned i potten, og siden opphengsfestet er i midten så kan man sette potter helt rundt. Jeg har plassert 3 urtepotter nedi, det er plass til fire. Valget falt på basilikum og koriander fordi jeg lager mye thaimat her i heimen. Sunn, kjapp og deilige smaker med kortreiste urter til.

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar