lørdag 5. august 2017

Snorkel, flytevest og sprutregn til tross...

...så har det faktisk blomstret litt i hagen siden sist. Jeg er blitt god på drenering, for å si det sånn... Alt vannet har imidlertid druknet hagegleden nå i år, så det jeg har gjort er kun å forsøke og holde blomsterhodene sånn noenlunder over vannet. Man kan jo håpe på en tørrere august, før høstregnet setter inn...



Den lille rosebusken jeg tok med meg fra gamlehuset har gitt meg tre roser. Aldeles nydelige roser. Jeg er glad jeg gravde den opp og fikk reddet denne fargeprakten.



Denne overlever såvidt, står under halvtak i ly av mesteparten av nedbøren.



De hvite nellikene har også fått plass under halvtaket, og blomstrer faktisk med glede.



Og vinterastersen? Føler seg fullstendig hjemme i været :-)



Rosebuskene som stod i øvrehagen viser seg å bugne av knopper og blomster. De ligger dessverre flatt utover i bedet pga regnskyllene, men er vakre i sin overflod. Utrolig mange blomster og knopper på disse tre buskene!



Det var mye vintergrønt (og kanskje litt lite spennende farger) i øvrebedet da vi overtok huset. Jeg har spadd opp noen av buskene som stod altfor tett og har plantet meg en Solbærspirea. Den kan bli inntil 2 meter og skal etter sigende blomstre i juni og juli, akkurat da det er litt labert med blomstring sånn ellers i dette bedet.. Jeg kjenner ikke Solbærspira fra før, så denne ser jeg fram til. Elsker fargen på bladverket allerede!



 Et heldig øyeblikk i dagslys :-)



Det lille syrintreet mitt ser imidlertid ut for å ha funnet seg en ny vår. Det begynner nemlig og blomstre igjen. Er dette vanlig? Uansett er det et velkomment innslag!


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar