onsdag 28. juni 2017

Syndefloden...

Når selv godt drenerte blomsterpotter av en viss størrelse ikke engang klarer å lede vannet gjennom og ut igjen fort nok så vet man at syndefloden de siste dagene har vært noe over gjennomsnittet. Du all verden som det har øst ned! Hagearbeid har vært en utopi, og et par ganger har jeg lurt på om Lysefjorden selv vil overflomme hagen... Idag er det sol, og jeg har såvidt vært og besiktiget skadene. Plenen i gamlehuset er ei hengemyr, ikke akkurat proper til visning, for å si det pent. Men her i området har alle vært i samme båt så og si, og lite kan man gjøre før vannstanden synker.



Det eneste som ser ut for å ikke tatt skade overhode, er denne klatrehortensiaen som sprer seg ut over natursteinmuren vår. Den dufter aldeles nydelig og er virkelig et syn. Litt vanskelig å vise på bildet hvor stor den faktisk er.

Det blir en lang dag i myra...

.

5 kommentarer:

  1. Synes jeg leser om mange som har hatt mye regn i det siste. Her har det ikke kommet noe. Det er klart, en mellomting er jo å foretrekke. Den klatrehortensia'n ser helt magisk ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Magisk er ordet :-)
      Jeg hadde foretrukket og måtte vanne.. Idag åpnet slusene seg igjen, etter et helt døgns tørke(!) Det er bare å holde seg borte fra hage og plen, med fare for å ødelegge mer enn regnet.. Det er lovet sol nå i et par dager fra tirsdag ettermiddag, så jeg krysser fingrene. Jeg klør etter å få kommet igang, og på tirsdag er den store flyttedagen. Så da bor vi endelig i huset ved Lysefjorden :-)

      Slett
  2. Ja, det har vært i overkant mye regn i det siste her i vest. For en flott klatrehortensia forresten. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg fra fruhaldshage

    SvarSlett
    Svar
    1. Endelig innflyttet og får tid til blogg igjen.. Skulle så gjerne jobbet i hagen, men det regner utenfor - igjen. Jeg gir nesten opp hageprosjektet mitt i dette deprimerende været. Tenk så flott om man heller kunne vurdert å vanne istedenfor..?

      Slett
  3. Den Klatrehortensia er det kun 1 plante? Og hvor er selve planten plantet? Nederst eller øverst? Altså vokser den nedover eller oppover... sidelengs?
    Jeg har en skråning selv som er halvt grov steinmasse, og halvt over der er jord skråning og vurderer å gjøre det samme. Takk for svar.

    SvarSlett