fredag 1. mai 2020

Hagedagen 1.mai

Koronafaste som hele Norge sitter så har det vært syyykt populært å benytte tiden til hus og hage, ser det ut for. Jeg er ikke alene. Hadde ingen planer om å gå til Hageland idag, men manglet gjødsel.



Ikke så mange mennesker som jeg fryktet, så jeg fikk med meg 6 stk rosa/tofarget hengepelargonia av akkurat den sorten jeg ville ha. De hadde 7 igjen da jeg kom... just in time! Mange knopper på alle seks, så de ble plantet ut i balkongkassene på lilleterrassen. Her henger de i le av nesten alle vindretninger pga utbygget på huset, så jeg satser på at de overlever.



Idag fikk jeg også plantet om alle tomatene som nå trengte litt større hjem, samt de fire hjemmesådde chiliene og den nye sitronmelissen, som kom i en altfor liten potte. Bildet over her er den største av de foreløpig små chili-plantene jeg har dyrket frem selv.

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar